Absoluuttinen Nollapiste -keskustelualue

• Et ole kirjautunut käyttäjäksi.

#1 1.3.2007 0:42

ag
yhtyeen jäsen
Nimi: Aake Otsala

EP-sessio Helsingissä, ke 28.2. 2007

Keskiviikko 28.2.2007

JANNE:

Pölähdin studiolle puolenpäivän jälkeen kun olin aamupäivän hoidellut omia, lähinnä muuttoon liittyviä asioitani (olen siis helsinkiläinen nykyään). Pääsinkin sitten heti soittelemaan "Laseriin" kaikki suunnittelemani jutut sisään. Aake  tuli hammaslääkäristä, kuuli raidat ja sanoi: "ei, ei pojat" ja soittelin siinä sitten puolet jutuista uusiksi. No, kyllähän siitä parempi tuli.

TOMI:

Lupasin ottaa Jannen vähän ennen ysiä Sörnäisten rantatieltä kyytiin, mutta Janne oli soittanut 8.40 ja kun soitin sille viittä vaille, hän oli jo mennyt metrolla studiolle. Kuulema tiesi etten ehdi siihen. No miksi sitten kysyi kyytiä? Mie vaan kysyn.

VASTAUS: Kysyin kyytiä siksi, että Tomi lupasi olla studiolla ennen yhdeksää. Epäilykseni heräsivät varttia vaille yhdeksän kun kaveria ei näkynyt eikä kuulunut. Hyppäsin metroon, koska minulla on tapana olla ajoissa. Miksi pitää aina olla tunnin myöhässä ja odotuttaa muita? Mie vaan kysyn.

AAKE:

hmm... vai että semmosta. noh, kyllä tämä tästä. muutamat kitararaidat ni hyvä tullee...

päivän saldo on siis suhtkoht hyvä: laseri on melkein valmis. pieniä laulujuttuja uupuu vielä... teemme silti turhan pitkiä päiviä. 10 tuntia on liikaa, ei jaksa... tämmöistä luotsausta tää on. ymmärrän jos aki ja tommi turhautuu et me edetään liian hitaasti, asuvathan ne studiolla... istua nyt iltaa siellä tekemättä mitään. tai juu onhan siellä iimäkki, youtube ja kaupasta saa kaljaa. totuus on kuitenkin se että me ollaan myöhässä aikataulusta. perjantaina tämä ep täytyy saada purkkiin äänitysten osalta.

nyt on käyty isäkerhossa ja laitettu kotona tiskikone päälle... kirjoitan tätä sohvalla maaten. mitäs sitä nyt tekis? kattois televisiota... noh, jos lähtis vaikka studiolle... kello on 21:20.

ja niin... täällähän ne friikkaa. tommi, aki ja janne.

TOMMI:

Mitäs tänään tapahtui? Mie tapahduin: "Laserin" liidilaulu tehty. Aake vähän ihmetteli kakkossäkeistön alkua (oli poissa kun valitsin Pekan ja Hannun kanssa käyttökelvot pätkät): "Tuohan kiilaa ihavvitusti!"
Laulaminen sattui puoli viidestä kuuteen. "Laser" on stemma- ja tehostelauluja vaille valmis. Nyt kuuntelemme "Raumaa". Janne innostuu: "Joo, delayt väliin" kerrottuaan ensin vitsin. En kerro sitä koska se oli parempi kuin ennustimme.
Luin loppuun Seppo Saraspään Kemijärvelle sijoittuvan poliisiromaanin "Syylliseksi epäiltynä" ja lueskelin sieltä täältä Tuomas Vimman esikoisteosta. (Jos haluaa lueskella sieltä täältä, paras kirja siihen on Pekka Kejosen "Uskomattomat".)
"Rauma" toimii. Janne tekee nyt oikeaa soitinta ja oikeita ratkaisuja! Aki sanoi: jotain riekaletta siellä on, mutta hyvältä kuulostaa.
Ennen Aaken saapumista Janne soitteli Yamahaa (jonkin mausterasian läpi?) ja demonstroi meille Teknon Yksinäisyyden. Löysin sieltä itseni.
Tomi lähti Tampereelle ja tulee perjantaiaamuksi ellei huomeniltana.

JANNE:

Jeah, kello 23.35 ja sain vetasta "Raumaan" kiipparipartsit yöllä. Aake on äänityspuikoissa ja meinaa että arvostelukyky ei tähän aikaan riitä muuhun kuin koskettimien äänitykseen (koska silloin ei tarvitse esim. keskittyä vireeseen). Taidanpa vetästä vielä "Kwanin" purdeliin. Räppiviulut kehiin ja menoks.

En myöskään ole juonut oluen olutta koko sessioissa tähän mennessä, which is unusual.

TOMMI:

"Raumasta" tuli helevetin hyvä. Harmi että kakkossäkeistön lopun demolaulu on vitun kova, eikä sitä voi rumpuvuodon käyttää. Kyllä kurkusta vielä itse tilanteessa löytyy Sävy ja Voima, kun se kerran on jo tapahtunut. Siellä siis on käyty.
Jos tietäisi tarkkaan oman suorituskyvyn rajat, ei levyjä olisi kiinnostavaa tehdä.
Janne vetää "Kwaniin" hinaajapartsia. Onko tässä biisissä kylieminoguemainen logiikka?
Ovi avattiin taukohuoneeseen, jonka lattiaan Ylianttila tänään pisti Tarkettin pähkinäpuulaminaatit - viimeinkin vaihtuu ilma!
Me täällä yöpyvät tontut olemme iltaisin käyttäneet huoran suihkua: alapää ja yläpää lotrataan vessan lavuaarissa. "Alapuolen pesu on tähdellisempää, olen saanut sellaisen kasvatuksen." (Veikko Ennala: Veljeni Herrassa, 1965.)

AAKE:

no helekatti, kellohan on jo kaheksantoista yli puolenyön. aika lopettaa... vielä yksi rhodes-raita. meleko nättiä kosketinraitaa tuli tehtyä. niitä kun voi tehdä tähänkin kellonlyömään koska ähäp, ei tarvii tarkkailla virettä! fiilistelyä.... taas mie oon muuten töissä.

no 0:36 on lopetuksen lukema...

Kirjautunut ulos

Keskustelualueen ns. alatunniste (footer)

Softana PunBB 1.2.19