Absoluuttinen Nollapiste -keskustelualue

• Et ole kirjautunut käyttäjäksi.
  • Päätaso
  •  » Keikat
  •  » Yle kulmilla: Rovaniemi 24.11.2006 (AN:n keikka)

#21 2.6.2007 9:31

juhailmari
keskustelija
Nimi: Juha Laine
Kotisivu

Re: Yle kulmilla: Rovaniemi 24.11.2006 (AN:n keikka)

Mulla kävi näin, että laitoin stereoista piuhan koneelle ja suuntasin antennia pitkän tovin suhinoiden minimoimiseksi. Sitten kun ohjelmalla nauhoitin koko setin sisään, huomasin, että hertsimäärä oli nauhoituksessa ollut 6000. Eikä 44100. Eli pilalla koko paska. Fuck the shit.

Nyt jakoon nuo vedot jotakin väylää pitkin.

Kirjautunut ulos

#22 2.6.2007 15:04

Vessajono
keskustelija
Nimi: Ville Mäki-Tuuri

Täten minäkin ilmoittaudun tähän unohtaneiden kerhoon. (hinthint!)

/edit: Heittäkää joku ystävällinen sielu vaikka tuo mnetin linkki tänne, kun itse ainakaan en siellä hengaile.

Jälkikäteen muokannut Vessajono (2.6.2007 15:07)

Kirjautunut ulos

#23 2.6.2007 18:28

juhailmari
keskustelija
Kotisivu

[vanhentunut linkki]
Tuolta löytyy. Lisäksi haastattelu ja toinen keikka vuodelta 2003.

Kiitoksia! Miehen työ!

Tuosta keikasta: tiedä sitten millä vehkeillä olen kuunnellut tai millä asetuksilla ja vehkeillä tämä Aleksin nauhoitus on tehty, mutta tuo miksaus on rumpujen osalta minust' vähän hukassa. Lähinnä kovin diskanttivoittoinen maisema on niissä ja haitsukka on kovasti tyrkyllä. Voi voi voi.
Bändi soittaa kyllä ihanasti. Miten on pärjätty ennen Hastia? Laulumelodian muunnoksia tosin oli minun makuuni liikaa. Minkäs teet. Ja joku ihan täysipainoinen taustalaulaja olisi myös hyvä olla tässä paketissa. Mutta mitäs minä mistään mitään tiedän - pidänhän esim. Mikko Alatalostakin.

Kirjautunut ulos

#24 3.6.2007 4:14

TomiPalsa
keskustelija
Nimi: Tomi Palsa

Tommi Liimatta kirjoitti:

Kävipä näinkin päin: Hullu ukko ja kotiteollisuuden nauhojen päälle äänitettiin 97-98 taitteessa Simpukka-amppeli.

Hyvä.

Kirjautunut ulos

#25 3.6.2007 12:52

AMJ
keskustelija
Nimi: Antti M. Juntunen

Juha Laine kirjoitti:

Ja joku ihan täysipainoinen taustalaulaja olisi myös hyvä olla tässä paketissa.

Tästä olen samaa mieltä. Puolivillaisehkojen taustalaulujen osalta homma tuntui karkaavan ajoittain Ahkerat Simpanssit -osastolle. Loistava meininki muilta osin.

Kirjautunut ulos

#26 3.6.2007 15:44

ag
yhtyeen jäsen
Nimi: Aake Otsala

hmm. kuuntelin ton ämpeekolomosen... täytynee puollustautua sillä faktalla että mun ja akin äänet tuskin kuuluvat tuolla ylen tallenteella... tämä johtunee siitä että neljä/viisi laulumikkiä aiheuttaa todella pahan "vuodon" (eli mikrofonit poimivat yleistä lavameteli hallitsemattomasti silloin kun emme laula). tätä ei tapahdu yleisön kuulemassa keikka-miksauksessa koska marko ylianttila tuntee biisit ja osaa sulkea ja avata meidän muiden laulumikkejä sovitusten mukaan. ylen tallenteen miksaus tapahtui kuitenkin autossa keikkapaikan ulkopuolella ja (luultavasti) ilman näköyhteyttä taikka minkäänlaista sovitusten tuntemista... mikä kuuluu myöskin hieman omituisissa valinnoissa soitinbalanssin suhteen...

Jälkikäteen muokannut ag (3.6.2007 15:45)

Kirjautunut ulos

#27 3.6.2007 18:02

Matti
sivuston ylläpitäjä
Nimi: Matti Aitomaa

Juha Laine kirjoitti:

Bändi soittaa kyllä ihanasti. Miten on pärjätty ennen Hastia? Laulumelodian muunnoksia tosin oli minun makuuni liikaa. Minkäs teet. Ja joku ihan täysipainoinen taustalaulaja olisi myös hyvä olla tässä paketissa.

Kyllä mun kuulomuksieni mukaan taustalaulut on keikoilla hanskassa sekä soundin että volyymin puolesta. Se on tuonut yhtyeen sointiin ihan uutta ja hyvää ulottuvuutta, kun jokaisen eteen on tyrkätty mikrofoni.
Ja miten yhtye pärjäsi ennen Hastia? - no Aki soitti noin kuusi kertaa enemmän nuotteja kuin nykyään. Välillä vähän kaipaankin sitä meininkiä, että Aki tuuttaisi tulemaan otelaudan täydeltä koko ajan. Se oli jautaa!

Kirjautunut ulos

#28 4.6.2007 9:11

Nimmari
keskustelija
Nimi: Iikka Kivi

Mukavahan se on kuulla liveä muutenkin kuin kerran vuodessa Lutakossa (tai Oulussa kai tänä syksynä, jos yhtye sinne eksyy), mutta ei tämä kyllä mielestäni anna läheskään oikeaa kovaa yhtyeen livesoitannasta. Livenähän orkesteri potkii ja groovaa niin maan helvetisti, tästä se ei välity ollenkaan. Enkä usko että keikka on ollut huono.

EDIT: Ja tuohon taustalaulajakysymykseen, niin kyllähän ne tuolla kuuluvat vaisusti taustalla. Irene kaktuksessa ongelman huomaa parhaiten, eli äänityksessä se vika piilee (vai miksauksessa, minä mikään ammattilainen ole).

Jälkikäteen muokannut Nimmari (4.6.2007 9:14)

Blogiakin kirjoitan, joo-o, tuolla se on: http://nimismies.livejournal.com/
Kirjallisiakin harrastuksia, kyllä juu, tuolla niitä: http://aukea.net/nayta.php?nayttely=261

Kirjautunut ulos

#29 8.6.2007 19:00

juhailmari
keskustelija
Kotisivu

Matti Aitomaa kirjoitti:

Juha Laine kirjoitti:

Ja joku ihan täysipainoinen taustalaulaja olisi myös hyvä olla tässä paketissa.

Kyllä mun kuulomuksieni mukaan taustalaulut on keikoilla hanskassa sekä soundin että volyymin puolesta. Se on tuonut yhtyeen sointiin ihan uutta ja hyvää ulottuvuutta, kun jokaisen eteen on tyrkätty mikrofoni.

Minä tarkoitin kuulkaas kyllä vireisyyttä/yleistä varmaotteisuutta.
Tai oikeastaan eniten sitä, että jos siellä joku taustalaulaja lavalla olisi, niin taustalaulun osuuksia olisi todennäköisesti määrällisesti enemmän, useammassa biisissä ja useammassa osassa. Tekisi terää.

Kirjautunut ulos

#30 29.10.2012 16:06

J.A.
sivuston ylläpitäjä
Nimi: Juhani Anttila

Kysyin Yleltä äskettäin tästä taltioinnista:

Arkistoiko Yle pysyvästi tekemänsä konserttitaltioinnit? Absoluuttisen Nollapisteen keikka Rovaniemellä 24.11.2006 äänitettiin ja siitä lähetettiin osia radiossa 31.5.2007 (YleX Live). Onko silloin kuulematta jääneitä kappaleita mahdollista kuulla enää koskaan?

Sieltä vastattiin tänään:

Hei,

Arkistotiedoissa ei ollut merkintää siitä, että konsertti olisi tallella, mikäli päivämäärät ovat oikeat. Absoluuttisen nollapisteen muita esityksiä Ylen arkistoissa sen sijaan on, mutta niihinkin näyttäisi olevan kertakäyttöoikeudet, minkä vuoksi niitä ei voi esittää netissä.

Kirjautunut ulos

• Päätaso
  •  » Keikat
  •  » Yle kulmilla: Rovaniemi 24.11.2006 (AN:n keikka)

Keskustelualueen ns. alatunniste (footer)

Softana PunBB 1.2.19